2 November 2013

Salam Perkenalan Pekebun-Pekebun:

http://pekebunsambilan.blogspot.com/2014/04/chef-jamie-oliver-vs-mcdonalds.html


Saya pekebun yang baru belajar berkebun untuk mengisi masa terluang hujung minggu. Untuk entry pertama ni saya hanya nak share antara gambar-gambar tanaman saya di kebun sekangkang-kera depan rumah. InsyaAllah next time saya akan cerita detail tentang tanaman-tanaman saya pula.

 Bawang Putih: Semai 7 biji, yang menjadi (setakat 2 Nov. 2013) sebiji sahaja

 Cekur berbunga

 Anak kesom baru semai

 Lemon Balm

 Pokok Kari

 Pudina/Papermint - batang purple

 Rosemary

Ulat Beluncas: Makan daun limau purut (moga menjadi rama-rama yang cun ye!!)

Terima kasih atas kunjungan. Sila datang lagi. :)

4 comments:

  1. Assalam pekebun sambilan. Saya juga pekebun sambilan yg bekerja sepenuh masa. Selamat berkenalan :)

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam Awin, kerjaya sambilan kita sama, saya pun baru belajar2 menjadi pekebun, sila tunjuk ajar :) Selamat berkenalan

    ReplyDelete
  3. Blog yang bagus tuan pekebun sambilan.selamt berkenalan

    ReplyDelete
  4. Terima kasih Tuan TanahSejuk, selamat berkenalan

    ReplyDelete